Front - The Prophet Muhammed

Sunday, July 28, 2013

مختلف اوقات و احوال کی مسنون دعائیں


مختلف اوقات و احوال کی مسنون دعائیں 

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله ولي الصالحين وأشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريك له إله الأولين والآخرين وأشهد أن نبينا محمدًا عبده ورسوله سيد الخلق أجمعين اللهم صلِّ وسلم وبارك عليه وعلى آله وأصحابه والتابعين وبعد

چند مسنون دعائیں ذکرکروں گا ، اس نیت سے کہ کوئی الله کا بنده ان کو پڑھ کر اپنا معمول بنالے ، اور اس کی برکت سے مجهے بهی ان پر عمل کی توفیق ہوجائے ، درحقیقت جناب خاتم الانبیاء صلی الله علیہ وسلم کی یہ مبارک و مختصر دعائیں جن و انس کی کامیابی کا ضامن ہیں ، اسی میں الله کی رضا و خوشی ہے ، یہی جنت کا راستہ ہے ، یہی اصل ترقی ہے ، یہی ہمارے مسائل و مشاکل کا حل ہیں ، لیکن شیطان نے مسلمانوں کی ایک کثیر تعداد کو یہ وسوسہ خوب یاد کرادیا ہے کہ یہ مسنون دعائیں یاد کرنا ، ذکراذکار ، تلاوت وغیره اعمال کرنا یہ تو مولوی ، امام ، حافظ ، عالم ، وغیره بزرگ اور بڑے لوگوں کا کام ہے ، تم تو ایک عام آدمی ہو تمهیں یہ دعائیں پڑهنے اور یاد کرنے کی ضرورت نہیں، شیطان کے اس وسوسہ کوہرگزقبول نہ کریں ، اور خوب یاد رکهیں جس طرح مولوی ، امام ، حافظ ، عالم ، وغیره پر جناب خاتم الانبیاء صلی الله علیہ وسلم کی اتباع و اطاعت فرض ہے ایسا ایک عام مسلمان پر بهی فرض ہے ، اور ان مبارک و مسنون دعاوں کو یاد کرنا اور ان پر عمل کرنا ہر کلمہ گو پر لازم ہے ، اور ہم میں جو آدمی جتنا بهی خاتم الانبیاء صلی الله علیہ وسلم کی اتباع و اطاعت میں کامل ہوگا ، اتنا ہی الله کے قریب ہوگا ، جنت کے قریب ہوگا ، اور جو جتنا آپ کی اتباع و اطاعت سے دور ہوگا ، اتنا ہی الله سے دور ہوگا ، جنت سے دور ہوگا ، الله تعالی اپنے فضل وکرم سے ہم سب کو جناب خاتم الانبیاء صلی الله علیہ وسلم کی کامل و مکمل اتباع واطاعت نصیب فرمائے . آمین

سونے سے پہلے کی دعائیں
1 . بِاسْمِكَ اللَّهُمَّ أَمُوتُ وَأَحْيَا . رواه في الصحيحين
2 . اللَّهُمَّ أَنْتَ خَلَقْتَ نَفْسِى وَأَنْتَ تَوَفَّاهَا لَكَ مَمَاتُهَا وَمَحْيَاهَا إِنْ أَحْيَيْتَهَا فَاحْفَظْهَا وَإِنْ أَمَتَّهَا فَاغْفِرْ لَهَا اللَّهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُكَ الْعَافِيَةَ. رواه مسلم
3 . اللَّهُمَّ أَسْلَمْتُ نَفْسِى إِلَيْكَ وَوَجَّهْتُ وَجْهِى إِلَيْكَ وَأَلْجَأْتُ ظَهْرِى إِلَيْكَ وَفَوَّضْتُ أَمْرِى إِلَيْكَ رَغْبَةً وَرَهْبَةً إِلَيْكَ لاَ مَلْجَأَ وَلاَ مَنْجَا مِنْكَ إِلاَّ إِلَيْكَ آمَنْتُ بِكِتَابِكَ الَّذِى أَنْزَلْتَ وَبِرَسُولِكَ الَّذِى أَرْسَلْتَ.
 وهو مروي في الصحيحين
4 . بِاسْمِكَ رَبِّيْ وَضَعْتُ جَنْبِيْ وَبِكَ أَرْفَعُهُ فَإِنْ أَمْسَكْتَ نَفْسِيْ فَارْحَمْهَا وَإِنْ أَرْسَلْتَهَا فَاحْفَظْهَا بِمَا تَحْفَظُ بِه عِبَادَكَ الصَّالِحِيْنَ . رواه الترمذي وحسنه ورواه النووي في الأذكار
5 . الحَمدُ لِلهِ الَّذِي أطعَمَنَا وَ سَقَانَا وَ كَفَانَا وآوَانَا فَكَم مِمَّن لَا كَافِيَ لَه وَلَا مُووِيَ . رواه مسلم وغيره
6 . اللَّهُمَّ قِني عَذابَكَ يَومَ تَبعَثُ عِبَادَكَ. رسول الله صلى الله عليه وسلم جب سونے کا اراده فرماتے ، تو اپنا دایاں ہاتھ اپنے رخسار کے نیچے رکھ لیتے ، پهر یہ دعاء پڑہتے تهے . رواه ابو داود وقد سكت عنه فهو حسن وقال الترمذي حسن صحيح
7 . سورة البقرة کی آخری دو آیات پڑہے یعنی (آمن الرسول سے آخر تک) جو شخص رات میں ان دونوں آیتوں کو پڑھ لے ، تو یہ اس کے لیے ( شیطان وجنات اورہر شر وآفت سے بچنے کے لیے ) کافی ہوجائیں گی . وهو مروي في الصحيحين
8 . قرآن کی آخری تین سورتیں یعنی (قل هو الله أحد) اور (قل أعوذ برب الفلق) اور(قل أعوذ برب الناس) پڑھے ، اس طرح کہ ان سورتوں کو پڑھے، اور اپنے دونوں ہاتھوں میں پھونک دے ، اور پھر جہاں تک ممکن ہو اپنے سارے بدن پر پھیرلے ، پہلے اپنے چہرے ، سر اور بدن کے اگلے حصہ پر ( پھر بدن کے دیگر حصہ پر) پھیر لے ، اس طرح تین سورتیں تین بار پڑھے ، اور تین بار بدن پر پھیرے . رواه البخاري ومسلم
9 . سبحان الله (33 مرتبہ) الحمد لله (33 مرتبہ) الله أكبر (34 مرتبہ) پڑہے . رواه البخاري ومسلم
10 . آية الكرسي (الله لا إله إلا هو الحي القيوم ...) . جو شخص سوتے وقت آیة الکرسی پڑھ لے ، تو اللہ تعالی کی جانب سے اس پر ایک نگہبان (فرشتہ) مقرَر ہوجاتا ہے ، جو صبح تک اس کی حفاظت کرتا رہتا ہے ، اور شیطان اس کے قریب نہیں آتا . رواه البخاري
11 . أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِي لا إِلَهَ إِلا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ وَأَتُوبُ إِلَيْهِ . تین مرتبہ پڑہے ، جو شخص اپنے بستر پر آئے پهر یہ استغفار (3) مرتبہ پڑہے تو اس کے گناه معاف ہوجائیں گے اگرچہ سمندر کے جهاگ کے برابر کیوں نہ ہوں الخ . رواه أحمد والترمذي وقال الترمذي هذا حديث حسن غريب لا نعرفه إلا من هذا الوجه
نوٹ = دوسری صحیح حدیث میں عمومی طور آیا ہے کہ جو شخص یہ استغفار پڑہے گا تو اس کے گناه معاف کردیے جائیں گے اگرچہ سمندر کے جهاگ کے برابر کیوں نہ ہوں . رَوَاهُ الحاكم وقال حديث صحيح على شرط البخاري ومسلم
12 . لا إله إلاَّ الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير ، لا حول ولا قوة إلا بالله ، سبحان الله والحمد لله ولا إله إلاَّ الله والله أكبر. جو شخص اپنے بستر پر آتے وقت یہ دعاء پڑہے ، تو اس کے گناه معاف ہوجائیں گے اگرچہ سمندر کے جهاگ کے برابر کیوں نہ ہوں . أخرجه ابن حبان في صحيحه وابن السني في عمل اليوم والليلة

سونے کے بعد جاگنے کی دعائیں
1 .الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَحْيَانَا بَعْدَ مَا أَمَاتَنَا وَإِلَيْهِ النُّشُورُ . رواه البخاري
2 .الحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي عَافَانِي فِي جَسَدِي وَرَدَّ عَلَيَّ رُوحِي وَأَذِنَ لِي بِذِكْرِهِ . رواه الترمذي وحسنه
3 . لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَحْـدَهُ لا شَـريكَ له لهُ المُلـكُ ولهُ الحَمـد وهوَ على كلّ شيءٍ قدير سُـبْحانَ اللهِ والحمْـدُ لله ولا إلهَ إلاّ اللهُ واللهُ أكبَر وَلا حَولَ وَلا قوّة إلاّ باللّهِ العليّ العظيم رَبِّ اغْفرْ لي. رواه البخاري
4 . أَعُوذُ بِكَلِمَاتِ اللَّهِ التَّامَّاتِ مِنْ غَضَبِهِ وَعِقَابِهِ وَشَرِّ عِبَادِهِ وَمِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينِ وَأَنْ يَحْضُرُونَ . نیند میں گهبراہٹ کی وجہ سے جاگ جائے تو یہ دعاء پڑہے . رواه أحمد في مسنده ورواه ابن حجر العسقلاني وحسنه في نتائج الأفكار
5 . لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ اللَّهُمَّ إِنِّي اسْتَغْفِرُكَ لِذَنْبِي وَأَسْأَلُكَ رَحْمَتَكَ ، اللَّهُمَّ زِدْنِي عِلْمًا وَلا تُزِغْ قَلْبِي بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنِي وَهَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ . رواه أبوداود وابن حبان والطبراني والحاكم وغیرهم

کپڑے پہننے کی دعاء
ألحـَمدُللَّهِ الذي كـَسَانـِي هَـذا وَرَزَقـَنـِيـْهِ مِنْ غَيرِ حـَولٍ مـِّنّي وَلا قـُوَّةٍ
اگلے پچهلے تمام گناه معاف ہوجائیں گے . رواه أهل السنن

نئے کپڑے پہننے کی دعا
اللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ أنْتَ كَسَوْتَنِيهِ أَسْأَلُكَ خَيْرَه وَخَيْرَ مَا صُنِعَ لَهُ وَأَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّهِ وَشَرِّ مَا صُنِعَ لَهُ . رواه أحمد وأبوداود وسكت عنه فهو حسن عنده ، ورواه الترمذي وحسنه ابن العربي في عارضة الأحوذي ، وصححه ابن القيم في زاد المعاد ، وحسنه ابن حجر العسقلاني في نتائج الأفكار

نئے کپڑے پہننے والے لیئے کی دعاء
اِلْبَسْ جَدِيدًا وَعِشْ حَمِيداً وَمُتْ شَهِيداً . رواه الإمام أحمد في مسنده ، وابن ماجه في سننه واللفظ له ، والنسائي في السنن الكبرى

نئے کپڑے پہننے والے لیئے کی دوسری دعاء
تُبْلي ويَخْلِفُ اللهُ تعالی
رواه أبو داود وسكت عنه فهو حسن عنده ، وصحح ابن حجر العسقلاني إسناده في فتح الباري ، وكذا الشوكاني في نيل الأوطار

کپڑے اتارنے کی دعاء
بِسْمِ الله الَّذِي لا إلهَ إلا هـُوَ
جو شخص کپڑے اتارتے وقت اور بیت الخلاء میں داخل ہوتے وقت یہ دعاء پڑھ لے تو یہ جنات کی آنکهوں اور بنی آدم کی شرمگاہوں اور پرده کی جگہ کے درمیان حجاب و پرده ہوجائے گا
رواه ابن السني ، وأخرجه الترمذي ومن طريقه البغوي في شرح السنة ، وابن ماجه ومن طريقه ابن حجر في نتائج الأفكار
نوٹ = ترمذي وابن ماجه کی روایت میں صرف ( بِسْمِ الله ) کے الفاظ ہیں

بیت الخلاء میں داخل هونے کی دعاء
اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْخُبُثِ وَالْخَبَائِثِ . متفق عليه

بیت الخلاء سےنکلنے کی دعائیں
1 . غُفْرَانَكَ . رواه أصحاب السنن
2 . ألحَمـْدُ للهِ الذي أذهَبَ عَنِي الأذَى وَعَافَـانِي . رواه ابن ماجة وابن أبي شيبة
3 . الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَخْرَجَ عَنِّي مَا يُؤْذِينِي وَأَمْسَكَ عَلَيَّ مَا يَنْفَعُنِي .أخرجه الدارقطني
4 . الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَذَاقَنِي لَذَّتَهُ وَأَبْقَى عَلَيَّ قُوَّتَهُ وَأَذْهَبَ عَنِّي أَذَاهُ . أخرجه الدارقطني
نوٹ = ان دعاوں میں سے کوئی ایک بهی یاد کرلے تو کافی ہے

گهرمیں داخل هونے کی دعاء
اللَّهُمَّ إِنـي أسألُكَ خَيْرَ الـمَوْلَـجِ وَخَيْرَ الـمَخْرَجِ بِسْمِ اللَّهِ وَلَـجْنا وبسْمِ الله خَرَجْنا وَعلـى اللَّهِ رَبِّنا تَوَكَّلْنا . پهر اپنے گهر والوں پر سلام کرے
اخرجه ابو داود وسكت عنه فهو حسن عنده وحسنه ابن حجر العسقلاني وقال النووي في الاذكار لم يضعفه ابو داود وقال ابن علان في الشرح ( دليل الفالحين لطرق رياض الصالحين ) اي فهو عنده اي النووي حسن او صحيح

گهرسےنکلنے کی دعاء
1. بِسْمِ الله تَوَكَّلْتُ عَلَى الله لا حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ إِلاّ بالله
جو شخص یہ دعا پڑھ لے تو اس کو کہا جاتا ہے کہ تیری کفایت کرلی گئ ، تجهے بچا لیا گیا ، تجهے ہدایت دے دی گئ ، اورشیطان اس سے دور ہوجاتا ہے ، پهر شیطان دوسرے شیطان سے کہتا ہے کہ ایسے شخص سے تیرا کیا کام جس کو ہدایت دے دی گئ ، اورجس کی کفایت کرلی گئ ، اورجس کو بچالیا گیا ؟. رواه أبو داود والترمذي والنسائي وغيرهم وقال الترمذي حديث حسن
2 . اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ أَنْ أَضِلِّ أَوْ أُضَلَّ أَوْ أُزِلَّ أَوْ أُزَلَّ أَوْ أَظْلِمَ أَوْ أُظْلَمَ أَوْ أَجْهَلَ أَوْ يُجْهَلَ عَلَيَّ . قال النووي حديث صحيح رواه أبو داود والترمذي والنسائي وابن ماجه

مسجد کی طرف جانے کی دعاء
أللَّهُمَّ اجْعَلْ فِي قَلْبِي نُوراً، وَفِي لِسَانِي نُوراً، وَاجْعَل فِي سَمْعِي نُوراً، وَاجْعَلْ فِي بَصَرِي نُوراً، وَاجْعَلْ مِنْ خَلْفِي نُوراً، وَمِنْ أَمَامِي نُوراً، وَاجْعَلْ مِنْ فَوْقِي نُوراً، وَمِنْ تَحْتِي نُوراً. اللَّهُمَّ أَعْطِنِي نُوراً. رواه مسلم

مسجد میں داخل هونے کی دعائیں
1 . اللّهُمَّ افْتَحْ لِي أَبْوَابَ رَحْمَتِكَ . رواه مسلم
2 . بِسم اللهِ وَالصلاةُ والسلامُ على رسولِ اللهِ اللّهُمَّ افْتَحْ لِي أَبْوَابَ رَحْمَتِكَ . رواه أبو داود في سننه وابن خزيمة في صحيحه
3 . أَعوذُ باللهِ العَظيـم وَبِوَجْهِـهِ الكَرِيـم وَسُلْطـانِه القَديـم مِنَ الشّيْـطانِ الرَّجـيم
جو شخص مسجد میں داخل ہونے کے بعد یہ دعاء پڑھ لے تو شیطان کہتا ہے یہ شخص سارا دن مجھ سے بچالیا گیا . رواه ابو داود وسكت عنه فهو حسن عنده وحسنه النووي في الأذكار وصحح المنذري إسناده في الترغيب

مسجد سے نکلنے کی دعاء
1 . اللّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ فَضْلِكَ . رواه مسلم
2 . بِسم اللهِ وَالصلاةُ والسلامُ على رسولِ اللهِ اللّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ فَضْلِكَ . رواه أبو داود في سننه وابن خزيمة في صحيحه
نوٹ = سنت طریقہ یہ ہے کہ مسجد میں داخل ہوتے وقت دایاں پاوں پہلے رکهے ، اور مسجد سے نکلتے وقت بایاں پہلے نکالے

مسجد میں داخل هونے کی دعائیں
1 . اللّهُمَّ افْتَحْ لِي أَبْوَابَ رَحْمَتِكَ . رواه مسلم
2 . بِسم اللهِ وَالصلاةُ والسلامُ على رسولِ اللهِ اللّهُمَّ افْتَحْ لِي أَبْوَابَ رَحْمَتِكَ . رواه أبو داود في سننه وابن خزيمة في صحيحه
3 . أَعوذُ باللهِ العَظيـم وَبِوَجْهِـهِ الكَرِيـم وَسُلْطـانِه القَديـم مِنَ الشّيْـطانِ الرَّجـيم
جو شخص مسجد میں داخل ہونے کے بعد یہ دعاء پڑھ لے تو شیطان کہتا ہے یہ شخص سارا دن مجھ سے بچالیا گیا . رواه ابو داود وسكت عنه فهو حسن عنده وحسنه النووي في الأذكار وصحح المنذري إسناده في الترغيب
4 . بسمِ اللهِ اللهمَّ صلِّ على مُحمد . أخرجـه ابن السني وهو حديث حسن

مسجد سے نکلنے کی دعائیں
1 . اللّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ فَضْلِكَ . رواه مسلم
2 . بِسم اللهِ وَالصلاةُ والسلامُ على رسولِ اللهِ اللّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ فَضْلِكَ . رواه أبو داود في سننه وابن خزيمة في صحيحه
3. بسمِ اللهِ اللهُمَّ صلِّ على مُحمد . أخرجـه ابن السني وهو حديث حسن

وضوکے بعد کی دعاء
أَشْهَدُ أنْ لاَ إلهَ إلا الله وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ وأشْهَدُ أنَّ مُحمَّداً عَبْدُهُ ورَسُولُه . رواه مسلم
جوشخص اچهے طریقے سے وضو کرے ( یعنی وضو کے تمام آداب وشرائط کو پورا کرے) پهر یہ دعا پڑهے تو اس كے ليے جنت كے آٹھوں دروازے كھول ديے جاتے ہيں وہ جس دروازے سے چاہے جنت ميں داخل ہو جائے
امام ترمذى رحمہ اللہ کی روایت میں اس دعاء کے ساتھ یہ الفاظ زائد منقول ہيں (اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنَ التَوَّابِينَ واجْعَلْني مِنَ المُتَطَهِّرِينَ ) اور امام نسائى رحمہ اللہ نے اپنی کتاب عمل اليوم و الليۃ ميں اور امام حاكم رحمہ اللہ نے اپنی مستدرك ميں ابو سعيد خدرى رضى اللہ تعالى عنہ سے يہ الفاظ بهی نقل كيے ہيں . سُبْحانَكَ اللَّهُمَّ وبِحَمْدِكَ أشْهَدُ أنْ لا إلهَ إِلاَّ أنْتَ أسْتَغْفِرُكَ وأتُوبُ إِلَيْكَ
فائده = وضوء سے پہلے ( بسمِ الله ) پڑہے ، لما رواه أحمد وأبو داواد وابن ماجه
وغیرهم ،
 اور وضوء کے دوران یہ دعاء پڑہے (اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِي ذَنْبِي وَوَسِّعْ لِي فِي دَارِي وَبَارِكْ لِي فِي رِزْقِي) أخرجه أحمد والترمذي والنسائي في السنن الكبرى والطبراني في المعجم الأوسط والصغير وابن أبي شيبة وأبو يعلى وغیرهم
نوٹ = بعض لوگوں نے وضوء كے اعضاء دھوتے وقت ہر عضو کے لیے مخصوص دعائیں لکهی ہیں ، ان دعاوں میں نبى كريم صلى اللہ عليہ وسلم سے كوئى دعاء ثابت نہيں ، جیساکہ امام نووی اور ابن قيم وغیره یہی تصریح کی ہے

أذان كے بعد دعـاء
1 . أللهُمَّ ربَّ هذِهِ الدَّعْوَةِ التَّامَّةِ وَالصَّلاَةِ الْقَائِمَةِ آتِ مُحَمَّداً الْوَسِيلَةَ وَالْفضِيلَةَ وَابْعَثهُ مَقَاماً مَحمُوداً الَّذِي وَعَدْتَهُ
جوشخص یہ دعا پڑهے گا تو اس کے لیئے قیامت کے دن میری شفاعت واجب ہوگئ . رواه البخاري
نوٹ = بخاری کی روایت میں یہ دعاء اتنی ہی ہے ، لیکن امام أحمد اور امام البيهقي وغیره کی روایت میں اس دعاء کے آخر میں یہ الفاظ ( إِنَّكَ لاَ تُخْلِفُ الْمِيعَادَ‏ ) زیاده ہیں
2 . جب مؤذن اذان دے تو اس کو انهیں الفاظ میں جواب دے ، صرف (حي على الصلاة اور حي على الفلاح ) کے جواب میں (لا حول ولا قوة إلا بالله) پڑہے ، باقی الفاظ کا جواب اسی طرح دے جس طرح مؤذن پڑہتا ہے . رواه الإمام مسلم
اور فجر کی اذان میں (الصلاة خير من النوم ) کے بعد (صَدقتَ وبَرَرتَ ) پڑہے ، یا وہی الفاظ پڑہے جو مؤذن نے پڑہے ہیں .
وقال الإمام الكاساني الحنفي رحمه الله فيبدائع الصنائع: وكذا إذا قال المؤذن الصلاة خير من النوم لا يعيد السامع لما قلنا ولكنه يقول(صدقتَ وبَرَرتَ) أو ما يؤجر عليه . اهـ وقال الإمام النووي رحمه الله في المجموع : ويقول إذا سمع المؤذن الصلاة خير من النوم(صدقتَ وبَرَرتَ) هذا هو المشهور وحكى الرافعي وجها أن يقول صدق رسول الله صلى الله عليه وسلم الصلاة خير من النوم . اهـ
3 . جب اذان ختم ہوجائے تو یہ پڑہے . أشهدُ (یا) وأنا أشهدُ أن لا إله إلا الله وأن محمدا رسول الله رَضِيتُ بالله ربا وبالإسلامِ دينا وبمحمد رسولا. تو اس کے گناه معاف ہوجائیں گے . أخرجه مسلم
4 . اذان کے بعد درود ابراہیمی پڑہے . لما رواه الإمام مسلم إذا سمعتم المؤذن فقولوا مثل ما يقول ثم صلوا علي الخ
5 . اذان واقامت کے درمیان وقت میں الله تعالی سے دنیا وآخرت کا خیر مانگے ، کیونکہ قبولیت کا وقت ہے . لما رواه الترمذي وحسنه الدعاء لا يرد بين الأذان والإقامة الخ
6 . اقامت کا جواب دینا بهی مسنون ہے ، جو الفاظ اقامت کہنے والا پڑہے وہی الفاظ جواب میں پڑہیں ، لیکن صرف ( قد قامت الصلاة ) کے جواب میں (أقامها الله وأدامها) پڑہے . لما روي حديث عند أبي داود وسكت عنه وقد قال في رسالته لأهل مكة وما سكتُّ عنه فهو صالح

وترکے بعد دعاء
سُبْحَانَ الـملِكِ القُدُوْسِ ، وترکے بعد یہ دعا تین مرتبہ پڑهے ، اور تیسری مرتبہ میں تهوڑا اونچی آواز سے پڑهے . رواه البيهقي والنسائي وأحمد أبو داود وغیرهم بإسناد صحيح

پریشانی اورغم وحزن وكرب کے وقت اذکار
1 . الله تبارك وتعالى کا ذکر . کیونکہ دلوں کا حقیقی سکون واطمینان الله تعالی کے ذکر میں ہے ، جیسا کہ ارشاد باری تعالی ہے ، ألابذكر الله تطمئن القلوب
2 . قرآن کی تلاوت . قال تعالی : يا أيها الناس قد جاءتكم موعظةٌ من ربكم وشفاء لما في الصدور وهدى ورحمة للمؤمنين
3 . نماز پڑہنا . کیونکہ رسول الله صلى الله عليه وسلم کو جب کوئی مشکل کام پیش آتا ، تو آپ نماز کی طرف متوجہ ہوجاتے . .رواه أبو داود في سننه وسكت عنه وحسنه ابن حجر العسقلاني في فتح الباري
4 . لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ الْعَظِيمُ الْحَلِيمُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ رَبُّ السَّمَاوَاتِ السَّبْعِ وَرَبُّ الْأَرْضِ رَبُّ الْعَرْشِ الْكَرِيمُ . رواه البخاري ، وفي رواية عند مسلم أن النبي صلى الله عليه وسلم كان إذا حزبه أمر قالهن
5 . يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ بِرَحْمَتِكَ أَسْتَغِيثُ . رواه الترمذي وابن السني
6 . اللُّهُمَّ رَحْمَتَكَ أَرْجُو فَلَا تَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍ وَأَصْلِحْ لِي شَأْنِي كُلَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ . رواه أبو داود
7 . اللَّهُ رَبِّي لَا أُشْرِكُ بِهِ شَيْئًا . رواه أبو داود
نوٹ = ایک روایت میں اس دعاء کو سات مرتبہ پڑہنے کا ذکر ہے
8 . اللَّهُمَّ إِنِّي عَبْدُكَ ابْنُ عَبْدِكَ ابْنُ أَمَتِكَ نَاصِيَتِي بِيَدِكَ مَاضٍ فِيَّ حُكْمُكَ عَدْلٌ فِيَّ قَضَاؤُكَ أَسْأَلُكَ بِكُلِّ اسْمٍ هُوَ لَكَ سَمَّيْتَ بِهِ نَفْسَكَ أَوْ أَنْزَلْتَهُ فِي كِتَابِكَ أَوْ عَلَّمْتَهُ أَحَدًا مِنْ خَلْقِكَ أَوِ اسْتَأْثَرْتَ بِهِ فِي عِلْمِ الْغَيْبِ عِنْدَكَ أَنْ تَجْعَلَ الْقُرْآنَ الْعَظِيمَ رَبِيعَ قَلْبِي وَنُورَ صَدْرِي وَجَلَاءَ حُزْنِي وَذَهَابَ هَمِّي . جس شخص کو کوئی غم و پریشانی پہنچے ، اور وه یہ دعاء پڑہے ، تو الله تعالی اس کے غم و پریشانی کو خوشی و فرحت سے بدل دے گا . رواه أحمد وأبو يعلى والبزار ، وصححه ابن القيم في الجواب الكافي ، وأعلام الموقعين
9 . لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ . یہ حضرت یونس کی دعاء ہے ، جوانہوں نے مچهلی کے پیٹ میں پڑہی تهی ، صحیح حدیث میں ہے کہ جو کوئی مسلمان بنده اپنی کسی تکلیف وپریشانی اور کسی بهی معاملہ میں اس دعاء کے ساتھ دعاء کرتا ہے، تو الله تعالی اس کی دعاء قبول فرماتے ہیں ، اور اس کے غم وپریشانی کو دور کرتے ہیں .رواه الترمذي ، وقال المنذري في الترغيب والترهيب إسناده صحيح أو حسن أو ما قاربهما ، وحسن إسناده ابن حجر العسقلاني في الفتوحات الربانية
10 . اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْهَمِّ وَالْحَزَنِ وَأَعُوذُ بِكَ مِنَ الْعَجْزِ وَالْكَسَلِ وَأَعُوذُ بِكَ مِنَ الْجُبْنِ وَالْبُخْلِ وَأَعُوذُ بِكَ مِنْ غَلَبَةِ الدَّيْنِ وَقَهْرِ الرِّجَالِ . جو شخص کسی پریشانی میں مبتلا ہو ، یا اس پر کسی کا قرضہ ہو ، اگر یہ دعاء صبح وشام پڑہے گا ، تو الله تعالی اس کے قرض کو اداء کردے گا ، اور اس کی پریشانی کو دور کردے گا . رواه ابوداود وغیره وحسنه ابن حجر العسقلاني في هداية الرواة
11 . يَا ذا الجَلالِ وَالإكرَام. ، حدیث میں ہے کہ (يا ذا الجَلاَلِ والإِكْرَام ) کے ساتھ دعاء کو لازم پکڑو ، یعنی ہمیشہ اوربکثرت اس کے ساتھ الله تعالی سے سوال کرو قال رسول الله صلى الله عليه وسلم ألِظُّوا بيا ذا الجلال والإكرام . رواه الترمذي والإمام أحمد
12 . استغفار کی کثرت . ارشاد باری تعالی ہے ( وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا . وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ ) الطلاق​ ” جوشخص اللہ سے ڈرتا ہے اس کے لیے اللہ تعالی ہر تنگی سے نکلنے کا راستہ بنا دیتے ہیں اور پھر اس کو ایسی جگہ سے روزی عطاء کرتے ہیں ، جہاں سے اس کو گمان بھی نہیں ہوتا ۔ اسی آیت مبارکہ کی تشریح کرتے ہوئے رسول الله صلى الله عليه وسلم نے فرمایا کہ جو شخص استغفار کی پابندی کرے گا ، تو اللہ تعالی اس کے لیے ہر تنگی سے نکلنے کا راستہ بنا دیتا ہے ، اور ہر غم سے اسے نجات عطاء کرتا ہے ، اور ایسی جگہ سے اس کو رزق دیتا ہے ، جہاں سے اس کو وہم وگمان بھی نہیں ہوتا .رواه أبو داود وابن ماجه وأحمد والطبراني في المعجم الأوسط والبيهقي في السنن الكبرى وغيرهم
13 . إِنَّا لِلہِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُوْنَ اللَّهُمَّ أَجِرْنِي فِي مُصِيبَتِي وَاخْلُفْ لِي خَيْرًا مِنْهَا . جس کسی مسلمان کو کوئی بهی مصیبت پہنچے اور وہ یہ دعا پڑہے تو اللہ تعالی اس کو بہتر بدلہ عطاء کرتا ہے . رواه مسلم وغيره
نوٹ = احادیث میں ان مذکوره بالا اذکار کے علاوه اور اذکار وادعیہ بهی منقول ہیں ، مثلا ( لاحول ولا قوة إلا بالله ) اور (الحمد لله على كل حال) اور (حسبنا الله ونعم الوكيل) اور (يا حنان يا منان يا بديع السموات والأرض) وغیرذالك

دشمن اور حاکم و سلطان کا سامنا کرتے وقت پڑهے
1. اللَّهُمَّ أنْتَ عَضُدِي وَنَصِيرِي بِكَ أحُولُ وَبِكَ أصُولُ وَبِكَ أُقَاتِلُ . رواه أبو داود والترمذي وقال الترمذي حديث حسن غريب
2 . حَسْبُنَا الله وَنِعْمَ الوَكِيلُ . رواه البخاري
3 . اللهمَّ مُنزِلَ الكِتابِ ومُجرِيَ السَّحَابِ [سَريعَ الحِسَابِ] وَهَازِمَ الأحزَابِ اهزِمْهُم وزَلْزِلهْمُ وانصُرنَا عَليهِم

کسی آدمی یا کسی قوم کا خوف ہو تو یہ دعاء پڑهے
1 . اللَّهُمَّ إِنَّا نَجْعَلُكَ في نُحُورِهِمْ وَنَعُوذُ بِكَ مِنْ شُرُورِهِمْ . رواه أبوداود
2 . اللَّهُمَّ اكْفِنـِيـْهِـمْ بِمَا شِئْتَ . رواه مسلم

جس کو بادشاه وحاکم کے ظلم کا خوف ہوتو یہ دعاء پڑهے
اللَّهُمَّ رَبَّ السَّمَوَاتِ السَّبْعِ وَرَبَّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ كُنْ لِي جَاراً مِنْ شَرِّ فُلانِ بْنِ فُلانٍ وَشَرِّ الْجِنِّ وَالإنْسِ وَأَتْبَاعِهِمْ أَنْ يَفْرُطَ عَلَيَّ أَحَدٌ مِنْهُمْ عَزَّ جَارُكَ وَجَلَّ ثَنَاؤُكَ وَلا إلهَ غَيْرُكَ . رواه الطبراني ورجاله رجال الصحيح إلا جناد بن سلم وقد وُثق ورواه الأصبهاني وغيره
نوٹ = ( فُلانِ بْنِ فُلانٍ) کے بعد اس شخص کا نام لے یا تصورکرے جس کے ظلم کا خوف ہو
2 . اللَّهُ أَكْبَرُ اللَّهُ أَعَزُّ مِنْ خَلْقِهِ جَمِيعًا اللَّهُ أَعَزُّ مِمَّا أَخَافُ وَأَحْذَرُ أَعُوذُ بِاَللَّهِ الَّذِي لَا إلَهَ إلَّا هُوَ الْمُمْسِكُ السَّمَاوَاتِ السَّبْعِ أَنْ يَقَعْنَ عَلَى الْأَرْضِ إلَّا بِإِذْنِهِ مِنْ شَرِّ عَبْدِك فُلَانٍ وَجُنُودِهِ وَأَتْبَاعِهِ وَأَشْيَاعِهِ مِنْ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ اللَّهُمَّ كُنْ لِي جَارًا مِنْ شَرِّهِمْ جَلَّ ثَنَاؤُك وَعَزَّ جَارُك وَتَبَارَكَ اسْمُك وَلَا إلَهَ غَيْرُك . رواه ابن أبي شيبة عن ابن عباس
نوٹ = لفظ ( فُلانِ ) کی جگہ اس شخص کا نام لے یا تصورکرے جس کے ظلم کا خوف ہو
3 . رَضِيت بِاَللَّهِ رَبًّا وَبِالْإِسْلَامِ دِينًا وَبِمُحَمَّدٍ نَبِيًّا وَبِالْقُرْآنِ حَكَمًا وَإِمَامًا . جس شخص کو کسی حاکم کی ظلم کا خوف ہو ، اور وه یہ دعاء پڑہے تو الله تعالی اس کو نجات عطاء کرے گا . رواه ابن أبي شيبة عن أبي مِجْلَز

قرضہ کی ادائیگی کی دعاء
1 . اللَّهُمَّ اكْفِنـِي بِحَلاَلِكَ عَنْ حَرَامِكَ وَأغْنِني بِفَضْلِكَ عـَمـَّن سِوَاكَ . رواه الترمذي
وقال هذا حَدِيث حَسَن غَرِيب وأخرجه الحاكم وصححه وأحمد والبيهقي في الدعوات الكبير وغيرهم
2 . اللهم إنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الهَمِّ وَالْحُزْنِ وَالْعَجْزِ وَالْكَسَلِ وَالْبُخْلِ وَالْجُبْنِ وَضَلَعِ الدَّيْنِ وَغَلَبَةِ الرِّجَالِ . رواه البخاري

گم شده چیز کی بازیابی کی دعاء
اللَّهُمَّ رَادَّ الضَّالَةِ وهَادِيَ الضَّالَةِ تَهْدِي مِنَ الضَّلالَةِ أُرْدُدْ عَليَّ ضَالَّتِي بِقُدْرَتِكَ وسُلْطَانِكَ فَانَّهَا مِنْ َعطَائِكَ وَفَضْلِكَ . رواه الطبراني وابن ابي شيبة
وقال الهيثمي في مجمع الزوائد: رواه الطبراني في الثلاثة وفيه عبد الرحمن بن يعقوب بن أبي عباد المكي ولم أعرفه وبقية رجاله ثقات

جب کوئی گناه سرزد ہو تو کیا کرے ؟
جس بنده سے کوئی گناه سرزد ہوجائے ، تو اچهی طرح وضوء کرے ، پهر دو رکعت نماز پڑهے پهر الله تعالی سے استغفار کرے ، تو الله تعالی اس کو معاف کردیتے ہیں . رواه الترمذي

کوئی ناخوش گوار امر پیش آئے تو یہ پڑہے
قَـدَّرَ اللَّهُ وَمَا شَاءَ فَعَل . رواه مسلم

کوئی خوش گوار امر پیش آئے تو کیا کرے ؟
آپ صلی الله علیہ وسلم کوجب کوئی خوش گوار امر پیش آتا توآپ الله تعالی کے لیئے سجده شکر ادا کرتے . رواه ابن ماجه وغيره

کوئی خوش گوار وپسندیده امر پیش آئے تو یہ دعاء پڑهے
الحَمْدُ لِلَّهِ الَّذي بِنِعْمَتِهِ تَتِـمُّ الصّالِـحَاتُ . رواه ابن ماجه والحاكم

کوئی نا خوش گوار ونا پسندیده امر پیش آئے تو یہ پڑهے
الـحَمْدُ لِلَّهِ عـَلـَى كـُلِّ حـَالٍ . رواه ابن ماجه والحاكم

بچے کی پیدائش پراس طرح مبارکباد دے
بـَارَكَ اللهُ لـَكَ فـِي الـمـَوهـُوبِ لـَكَ وَشـَكـَرْتَ الـْوَاهـِب وَبـَلـَغَ أشـُدَّه ورُزِقْتَ بِرَّه
كتاب الأذكار للنووي ج1 ص267 باب استحبابُ التهنئة وجوابُ المهنَّأ

مبارکباد دینے والے کو اس طرح جواب دے
بـَارَكَ اللهُ لـَكَ و بـَارَكَ عـَلَـيكَ وجـَزَاكَ اللهُ خيراً وَرَزقـَكَ اللهُ مـِثلـُه وأجـْزَلَ اللهُ . ذكره النووي في الأذكار

پریشانی اور گهبراہٹ کے وقت پڑہے
لاَ إِلهَ إِلاَّ اللّهُ . متفق عليه

کوئی بهی چیز دیکھ کر اچهی لگے تو نظر سے حفاظت کے لیئے پڑهے
مَاشَاءَ الله لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِـالله . یا اس کے لیئے برکت کی دعا کرے مثلا یہ کہے (اللـّهـُم بَارِك لـَهُ فـِيهِ) یا یہ پڑهے (الله يـُباَرِكُ لـَكَ فـِيهِ) یا اس طرح کے دیگر برکت والے الفاظ کہے. لما ورد في مسند احمد أن النبي صلى الله عليه وسلم قال إذا رأى أحدكم من نفسه أو ماله أو أخيه ما يعجبه فليدع بالبركة فإن العين حق . ورواه ابن السني في عمل اليوم والليلة والحاكم وغیرهم
نوٹ = یاد رہے کہ نظر صرف حاسد یا دوسروں لوگوں کی نہیں لگتی ، بلکہ انسان کی اپنی نظر بهی اپنے جان ومال واولاد وغیره پر لگ جاتی ہے ، اس لیے شریعت مطہره نے ہمیں یہ تعلیم دی ہے کہ اپنی کوئی چیز اچهی لگے یا کسی اور کی سب کے لیے برکت کی دعاء کرے ، مثلا یہ کہے الله تعالی مجهے یا فلاں کو برکت دے ، یا ما شاء الله لا قوة إلا بالله پڑہے .ایک روایت میں ہے جو شخص کوئی چیز دیکهے ، اور وه اس کو اچهی لگے ، اور وه یہ دعاء پڑہے (ما شاء الله لا قوة إلا بالله ) تو اس کو نظر نہیں لگے گی . روي عن أنس مرفوعاً من رأى شيئاً فأعجبه فقال ما شاء الله لا قوة إلا بالله لم يضره عين. رواه البزار وابن السني ولكن ضعفه الهيثمي في المجمع. وروى أبو يعلى في مسنده و البيهقي في الشعب عن أنس أن النبي صلى الله عليه وسلم قال ما أنعم الله تعالى على عبد نعمة من أهلٍ ومالٍ وولدٍ فيقول ما شاء الله لا قوة إلا بالله فيرى آفة دون الموت.
حافظ ابن كثير اورامام البغوي رحمهما الله نے ذکر کیا ہے کہ بعض سلف نے فرمایا کہ جس شخص کو اپنے حال یا مال یا اولاد میں کوئی چیز اچهی لگے تو وه ( نظر سے حفاظت کے لیے) (ما شاء الله لا قوة إلا بالله )پڑہے

مرغ کی آواز اور گدهے کی آواز سنتے وقت کیا پڑهے ؟
جب تم مرغ کی آواز سنو تو الله سے اس کا فضل مانگو کیونکہ اس نے فرشتے کو دیکها ، اور جب گدهے کی آواز سنو تو الله کی پناه مانگو شیطان سے کیونکہ اس نے شیطان کو دیکها . متفق عليه
نوٹ = مرغ کی اذان سنتے وقت الله تعالی کا فضل مانگنے کی تعلیم دی گئ ہے ، اس بارے میں دعاء کے مخصوص الفاظ تو اس حدیث میں مذکور نہیں ہیں ، لہذا عمومی طور الله تعالی سے فضل وکرم کی دعاء کرے ، اور گدہے کی آواز اور (نسائي وحاكم) کی روایت میں کتے کی بهونکتے وقت بهی استعاذه یعنی شیطان سےالله تعالی کی پناه مانگنے کا حکم دیا گیا ، یعنی اعوذ بالله من الشيطان الرجيم پڑہے ، ایک صحیح حدیث میں ہے کہ مرغ کو گالی نہ دو کیونکہ وه نماز کے لیے بلاتا ہے . أخرجه أبو داود وأحمد وصححه ابن حبان

مجلس کا کـَفـَّاره
سُبْحَانَكَ اللّهُمَّ وَبِحَمْدِكَ أَشْهَدُ أن لاَ إلَهَ إلاّ أنْتَ، أَسْتَغْفِرُكَ وَأَتُوبُ إِلَيْكَ . مجلس میں لغو و فضول وغیره زیاده ہوجائے تو یہ دعا پڑهنے سے مجلس کا کفاره ہوجاتا ہے . رواه الترمذي

اگر مسلمان بهائی کی غیبت ہوجائے تو اس کے لیئے یہ دعاء کرے
اللَّهُمَّ اغْفِرْ لَنَا وَلَهُ . رواه الحاكم في الكنى والخرائطي في مساوي الأخلاق عن أنس

معاش اور رزق کی تنگی ہو تو یہ دعاء پڑهے
بِسْمِ اللَّهِ علـى نفسي ومالـي ودِينـي اللَّهُمَّ رضِّنـي بِقَضائِك وبـارِكْ لـي فـيـما قُدِّرَ لِـي حـَتَّـى لا أُحِبُّ تَعْجِيـلَ مـَا أَخَّرْتَ ولا تأخِيرَ مَا عَجَّلْتَ . رواه ابن السني والطبراني


کسی بهی مشکل كام میں آسانی کے لیئے دعاء
اللَّهُمَّ لاَ سَهْلَ إِلاَّ مَا جَعَلْتَهُ سَهْلاً وَأَنْتَ تَجْعَلُ الْحَزْنَ إِذَا شِئْتَ سَهْلاً . رواه ابن السني وابن حبان وغیرهما وصححه الحافظ ابن حجر كما في الفتوحات الربانية

آئینہ میں دیکهنے کی دعاء
1 . الـحَمْدُ لِلَّهِ اللَّهُمَّ كـَمـَا حَسَّنْتَ خَـلْقِـي فَحَسِّنْ خُـلُقِـي . رواه ابن السني
دوسری روایت میں یہ الفاظ ہیں ، اللَّهُمَّ أَحْسَنْتَ خَلْقِي فَأَحْسِنْ خُلُقِي . أخرجه أحمد وابن حبان والطيالسي وأبي يعلى
2 . الـحَمْدُ لله الَّذِي حَسَّنَ خَـلْقِـي وَخُـلُقِـي وَزَانَ مـِنِّـي مَا شَانَ مِنْ غَيْرِي . رواه أبي يعلى والبزار والبيهقي في شعب الإيمان

جب کسی مصیبت زده کو دیکهے (مرض یا مصیبت وغیره میں ) تویہ دعاء پڑهے
الْحَمدُ للهِ الّذِي عَافَانِي مِمَّا ابْتَلاَكَ بِهِ وَفَضَّلَنِي عَلَى كَثِيرٍ مِمَّنْ خَلَقَ تَفْضِيلاً . جو آدمی کسی مصیبت زده کو دیکهنے کے بعد یہ دعاء پڑهے گا تو وه اس مصیبت میں کبهی مبتلا نہ ہوگا. رواه الترمذي

غصہ کے وقت کیا کرنا چائیے؟
1 . أَعُوذُ بِاللّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ . پڑہے تو اس سے غصہ دور ہوجائے گا اور ایک روایت میں ہے شیطان اس سے دور ہوجائے گا . متفق عليه
وعن أبي هريرة رضي الله عنه قال قال رسول صلى الله عليه وسلم إذا غضب الرجل فقال أعوذ بالله سكن غضبه. صحيح رواه ابن عدي في الكامل
2 . ایک روایت میں غصہ کے وقت خاموش ہونے کا حکم ہے ، علموا ويسروا ولا تعسروا وإذا غضب أحدكم فليسكت وإذا غضب أحدكم فليسكت . قال الهيثمي رواه أحمد والطبراني ورجال أحمد ثقات
3 . غصہ والا شخص اپنی حالت تبدیل کرلے تو غصہ دور ہوجائے گا ، یعنی اگر کهڑا ہے تو بیٹھ جائے ، اگر بیٹها ہے تو لیٹ جائے ، اگر بات چیت کر رہا ہے تو خاموش ہوجائے .عن أبي ذر رضي الله عنه قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم إذا غضب أحدكم وهو قائم فليجلس فإن ذهب عنه الغضب وإلا فليضطجع . رواه أحمد وأبو داود . وعن عمران بن حصين رضي الله عنه قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم إذا غضبت فاجلس .رواه الخرائطي في مساوئ الأخلاق
4 . ایک روایت میں ہے کہ غصہ شیطان کی طرف سے ہے ، اور شیطان آگ سے پیدا کیا گیا ہے ، اور آگ کو پانی سے بجهایا جاتا ہے ، لہذا تم میں سے کسی غصہ آئے تو اسے چائیے کہ وضوء کرلے . رواه أحمد في المسند وأبو داود

1 comment: